شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
أحمد الريسوني

حوزه/ احمد الریسونی، تأکید کرد: شیعیان از مقاومت فلسطین حمایت محسوسی کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الریسونی، عالم سرشناس مراکشی، تأکید کرد: شیعیان از مقاومت فلسطین حمایت محسوسی کرده اند که سنی ها به همان شکل از آن حمایت نکرده اند.

احمد الریسونی عالم سرشناس مراکشی با تاکید بر اینکه شیعیان از مقاومت فلسطین حمایت محسوسی کرده اند، خاطرنشان کرد که این حمایت در تقدیم جان، پول، اسلحه و فداکاری های بزرگ تجسم یافته است.

این سخنان در چارچوب مقاله ای با عنوان "أقیموا الشهادة لله" بیان شده است، به گونه ای که الریسونی با اشاره به اینکه گفته او دلیل بر اثبات حق و اقامه عدالت است، تأکید کرد: اعلام این شهادت وظیفه قانونی برای مقابله با کمپین هایی است که حمایت شیعیان از مسئله فلسطین را زیر سوال می برد.

رئیس سابق اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این مقاله اشاره کرد: شهادتش ممکن است عده ای را عصبانی کند، اما آنچه برایش اهمیت دارد، بیان حقایق است نه اظهارات و شبهاتی که دیگران بیان می کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهادت دادن در این مورد وظیفه قانونی تلقی می‌شود، با استناد به آیاتی از قرآن کریم که بر شهادت بر حقیقت، حتی اگر علیه خود یا نزدیکانش باشد، تاکید دارد، نسبت به کتمان شهادت در این گونه موارد هشدار داد.

در مواجهه با انتقادها، برخی دیگر معتقدند که اکثر کسانی که از ریسونی انتقاد کردند، تمام مقاله او را نخوانده‌اند، بلکه با تحریک برخی از طرف‌هایی که به او حمله کرده‌اند هدایت شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha